01.05.2008 - Fietsvakantie door Brabant

15.09.2002 - Karlsbader hutte
13.03.2002 - Skieën in Nendaz
14.06.2001 - Onze Ontmoetingen

Dit jaar is de mei vakantie 2 weken lang.  Wij gaan op de fiets door Brabant.  Nieuwe fietsen,  fietstassen, 1 zitje, een tent en een fiets kar.

Een rit van Barendrecht naar Willemstad, Oudenbosch, Oosterhout,  Loon op Zand, Hank, Biesbosch, Dordrecht en met de Ferry weer naar huis.

Lees het verslag van 30 april tm 9 mei 2008

Ik geef het toe, we zijn geinspireerd door mensen met kinderen die dit al eerder hebben gedaan.  http://www.opfietsvakantie.nl/  is een site van Ruud, Sandra, Bas en Daan. Hier kun je terecht voor alle hinds en tips, en benodigdheden.

Het vergt wel enige voorbereiding aangezien je per persoon maar 1 klein kledingtasje hebt, Voor het voedsel en de keuken 2 tasjes, en voor regenjassen en speelgoed 1 tasje. Wij hebben dan nog een fietskar waar de travelcot en de slaapmatjes in kunnen. De Travelcot is een minitentje voor de baby of peuter die je ook nog eens in je eigen tent kunt plaatsen.  In praktijk sliepen zowel Joy (2,5jaar) als Timo (1jaar) samen in deze kleine minitent.

Vertrek op Koninningedag

Slechter weer dan dit kun je niet voorstellen. Het doel vandaag: Van Barendrecht naar Willemstad. Toch nog rond 40 km.  We hebben afgesproken om te proberen geen langere dagafstanden te maken.  De kinderen moeten het ook leuk blijven vinden. We vertrekken met regen en tegenwind. Maar ja, slechter kan het niet worden.

Na een zware tocht over de Bruggen van het Hellegatsplein ( gemiddelde snelheid van 7 km/p uur) rijden we door Willemstad.  Even buiten het dorp is een camping... De eigenaren zijn er niet, dus rijden we zo naar binnen en zoeken zelf wel een plekkie. Ondanks dat het een grote camping is( 95 % vaste staanplaatsen) is het er super rustig.  Gelukkig is de frietkraam open.  Zo zitten we een half uur later lekker met zijn allen aan de friet met kroket in het kleine tentje.

Klik hier voor de route die we hebben gefietst. image_map.gif (162476 bytes)

Donderdag - even op bezoek bij collega Marco en Paulien. Paulien is hoogzwanger van een tweeling.

Het inpakken gaat eigenlijk al best goed. Ik denk dat we dat nog een beetje gewent zijn van de wereldreis. We hebben zo onze eigen opruimwerkzaamheden terwijl de ander zich dan richt op de kinderen.

vakantie park 45 euro per nacht

veel wind

naast vakantiepark op een heuveltje tussen wat vaste campinggasten. Rob zet in de regen de tent op. Vanuit de caravans zitten er voldoende mensen te kijken. Als de tent in een paar minuutjes staat en de jongens droog vanuit de fietskar hup de tent in gaat wordt het weer droger.

Snel komen er wat belangstellenden naar buiten die Rob complimenteren met het snelle opzetten van de tent. Joy krijgt van een aardige dame grote auto's om mee te spelen (staan altijd klaar voor haar kleinkinderen) en Joy en Timo spelen wat af in dit bosgebied. Eikeltjes zoeken en denneappels vervoeren.

3 nachtjes Den Hout.

Hier zijn we al eerder geweest.http://www.bergvlietse-bossen.nl/

Dit is een camping speciaal voor jonge kinderen. Joy en Timo kunnen hier volop spelen in de zandbak, de trampoline, glijbanen en bouwstellingen.
Bij aankomst blijkt de camping fink vol te zitten. Er is nog een plekje voor 1 nacht, en nog één voor 2 nachten, en je raad het al, wij willen graag 3 nachtjes blijven...

We bellen met de eigenaar (je moet jezelf inschrijven op een inschrijfbord, er werken hier alleen maar vrijwilligers) en vertellen hem dat we met de fiets en 2 kinderen zijn aangekomen. Hij wijst ons al snel 1 van zijn reserve plekjes aan die er altijd nog zijn voor fietsers!

Tussen de bossen en lekker beschut zetten we de tent op. De ander speelt volop met de kinderen. Joy is minder blij als we gaan eten. Het liefst blijft hij de hele nacht doorspelen. Ook Timo is niet weg te slaan bij de zandbak en de speeltjes. Rob maakt wat eten klaar in het keukentje bij de receptie. In Oceanië maakte we hier ook wel eens gebruik van, en zo hebben we nu iets grotere pannen tot onze beschikking. Als we volop in de weer zijn met pannen komt de eigenaar naar ons toe.

Blijkbaar is in nederland het koken in zo'n gebouw te niet helemaal de bedoeling! Later begrijpt hij ons idee gelukkig wel.

De volgende dag gaan we met de fietskar naar een dorpje toe, zit er in dat dorpje geen supermarkt! Nou, wij stadsmensen kennen dat toch niet he... hihi. Rob fietst met Joy verder op zoek voor een koud biertje en Timo gaat met mams weer terug naar de camping om lekker verder te kunnen spelen.

Op de camping zijn er grote koelkasten die voor openbaar gebruik volop in bruikleen zijn. Altijd lekker vlees en een koud drankje dus.

Na 3 nachten in Oosterhout fietsen we verder

langs het water fietsen naar loonse en druunse duinen. Naar loon op zand.

camping rand van het bos. eerst 35 euro later toch voor 17euro.

bier bij pompstation groot velt met treintje Joy met treintje mee. Dat treintje ging uiteindelijk naar de kidsclub toe 5 meter verder. Maar voor Joy was het genoeg.

Daarna terug naar barendrecht

veerpontje dat het niet deed, Pondbediende die toevallig aan kwam rijden op zijn brommertje en ons alsnog naar de overkant bracht.

herriecamping. aan de snelweg watertje strandje muziek dans avond voor kinderen.
Braderie met draaimolentjes.
zwemmen in het zwembad

biesbos

varen met de waterbus naar Rotterdam centrum

Daarna met 30 km per uur naar huis toe. Vandaag laatste dag en 50 kilometer op de teller.

J

Achtergrond informatie :

De site van Rob en jacky - gek op reizen..
Copyright © 2003 - 2008 [rugzakreis.nl]....  - laatste wijziging : 24 augustus, 2008 .

"One Life... Live it "

Hotlinks op deze site :

Reisverzekeringen, hypotheken,  sparen,

Click here for the Buff Sitemultifunctionele
sjaaltjes

notarissen

Outdoor kleding sinds  1976...