23.02.2010 -  Voorjaars_vakantie gelderland

13.03.2002 - Skieën in Nendaz
14.06.2001 - Onze Ontmoetingen

Voorjaarsvakantie - 22 februari 2010

Deze keer hebben we een nieuw concept bedacht. We bezoeken een aantal attracties en parkeren zoveel mogelijk gratis onderweg.  Er bestaat een groeiend aantal camper parkeerplaatsen in Nederland.

We hebben een nieuwe camper voorzien van douche en toilet, boiler en kachel, dus we zijn "self supported"en kunnen nu overal staan.

Dit is het programma

7. P- Heteren
  8. bezoek zwembad - ..
  9. P - Geldermalsen Station P+R Oost

bronnen : camperplaatsen.  De website van CCN en de website van www.campersite.nl

www.mooigelderland.nl

dag 1

Vanuit onze woonplaats zijn we direct naar het kasteel gereden.

Een van de best bewaarde voorbeelden in Nederland van een gesloten middeleeuwse burcht met ronde hoektorens en een voorburcht. Buiten de dubbele gracht houtsingels en bomen.

Het bezoeken is zeer de moeite waard. Op woensdag middag is het zeer rustig en je krijgt bij je kaartje een privé rondleiding door het kasteel.

De mensen daar zijn heel enthousiast.

toegang 4 euro pp ( kids gratis)

Vanuit Ammersoyen rijden we door naar de camperparkeer plaats in Geldermalsen.

Hier is door de gemeente 1 x officiële camperparkeerplaats aangelegd. Dit is een parkeerplaats in het centrum van Geldermalsen en direct aan het water langs de Linge.

Wel een beetje druk s'avonds met wat auto's van jongeren, maar toch om 23.00 uur was het stil. ( en gratis)

dag 2

Er staat een bezoek aan het Militaire Luchtvaart museum gepland in Soesterberg.
Er zijn 3 hangars vol met vliegtuigen en helicopters. Voor de kinderen vanaf 5 jaar kun je speurtochten kopen a 1 euro. En in 1 van de hallen staan een aantal simulatoren.

toegang 0 euro

S'middags rijden we langs de pyramide van Austerlitz. Het is hier uitgestorven en dat vinden wij niet erg. Timo en Joy klimmen helemaal naar boven.Terug bij het restaurant staan enorm veel speeltoestellen en daar maken de kids dankbaar gerbruik van. ( 0 euro )

Daarna rijden we naar de volgende camperplaats in Soest. Een niet-officiële maar lekker rustige plaats achter een oud ziekenhuis.

dag 3

Vanaf Soest rijden we naar Ede. Jacky heeft hier een Speelparadijs ontdekt. Fantasy Island staat garant voor urenlang speelplezier.Glijbanen, springkussens, bellenblaasmachines, disco en hindernissen maken het feestje compleet.

Leuk arrangementje : 8.50 euro pp. voor toegang, en onbeperkt eten (patat met kroket)  en drinken.

Na een uurtje of 3,5 zijn de kids uitgeput en rijden we naar ons volgende camperplekje in Heteren. We moeten eerst even met de auto het pondje over de Nederrijn overvaren. Hier is een camperplaats ingericht voor 3 campers en ligt tussen 2 dorpjes Randwijk en Heteren.

Lekker rustig en gratis overnachten.

voor alle plekken in Nederland. Zie de website van de Camper Club Nederland. de CCN

dag 4

Nee, we blijven nog even in het land. Jacky zoekt via de Tom Tom een zwembadje op. Wat leuk, op slechts 4 km afstand van onze locatie vinden we er eentje in Renkum. En het zit ons helemaal mee, ze hebben een actie voor 2 euro pp voor 4 uren zwemmen ( en douchen).

Erg lekker en hier ook weer heel rustig.

Waar zijn al die mensen tijdens de voorjaarsvakantie ?

De laatste parkeerplek vinden we op weg naar huis in Geldermalsen.

Aangezien we niet op het zelfde plekje in de stad willen staan rijd ik naar een P+R naast het Station.

Aan de achterkant is het super rustig. JOy en Timo kunnen hier lekker even fietsen en voetballen.

En lekker geslapen met op de achtergrond af en toe een voorbijrijdende trein.

De site van Rob en jacky - gek op reizen..
Copyright © 2003 - 2008 [rugzakreis.nl]....  - laatste wijziging : 24 augustus, 2008 .

"One Life... Live it "

Hotlinks op deze site :

Reisverzekeringen, hypotheken,  sparen,

Click here for the Buff Sitemultifunctionele
sjaaltjes

notarissen

Outdoor kleding sinds  1976...